Translate

17 Ağustos 2012 Cuma

sünnet düğünü hazırlıkları


Sünnet düğünü yapacaklar için eksiksiz bir liste hazırladım.
Malum insan kendi yaşayınca daha iyi anlıyor neler alınmalı , neler gerekli.
Kınasından , mevlüdüne , düğününden , kıyafetine kadar eksiksiz tam liste şöyle ;

Sünnet düğünü için liste ;

- Düğün yapılacak mekanın kiralanması
- Piyanist , şarkıcı seçimi , palyaço
- Davetiye
- Sinevizyon için oğlunuzun çocukluk resimlerinden oluşan cd
- Görsel efekt  konfeti , balon , havai fişek)
- Kamera
- Fotoğraf çekimi
- Annenin saçı yada türbanı için kuaför
- Sünnet kıyafeti (çorabından kına eldivenine kadar eksiksiz setleri tercih edin)
- Anne abiye
- Baba takım elbise
- Düğün arabası yada at
- Sünnet yatağı yada koltuğu
- Oğlunuz için dilerseniz taht isteyebilirsiniz
- Salona girişte misafirler için karşılama tepsisi hazırlayabilirsiniz
 (çikolata , lokum , badem şekeri v.b.)
- İkram edilecek yaş pasta ,  içecek
(Kola gibi asitli içecekler yerine şıklık olması için şerbet tercih edebilirsiniz)
- Düğün yemekli olacak ise menü hazırlanacak
- Arabalara bağlamak için havlu , balon , kurdela

Takı merasimi için liste ;

- Altınların takılacağı yastık
- Para kutusu ya da sandığı ( zarfları atmak için )
- İğnelik

Kına için liste ;

- Kına tepsisi
- Kına mumu
- Kutu kına (misafirlere dağıtılacak)
- Toz kına (hazırlanıp tepsiye konup sünnet çocuğuna yakılacak)
- Kına eldiveni
- Kınayı yakan yengeye küçük bir hediye (genellikle tülbent , havlu konuyor)
- Çerez

Mevlüt için liste ;

- Gülsuyu
- Şerbet
- Mevlüt şekeri yada lokumu
- Hoca
- Mevlüt yemeği ( et , pilav , tatlı , ayran yada pide tercih edilebilir )
- Anne için mevlüt kıyafeti ve eşarbı


Salonun kapısına davetiyenin de iğneleneceği bir çelenk koyabilirsiniz.
Çelengi nasıl hazırladığımı görmek için çelengin üstüne tıklayın.

Bunları ben yaptım , kızkardeşimde yardım etti.
Nasıl yapıldığını görmek istiyorsanız ;

* Kına tepsisi için tıkla
* Sandık için tıkla



Yorucu ama bir o kadar da güzel bir telaş.
Hazırlıklara bir kaç ay önceden başlamak bence iyi olur.
Ameliyat kısmını düğünden önce yaptırırsanız , oğlunuzun doyasıya eğlenmesini da sağlamış olursunuz ve bazı şeyleri hazır almak yerine bizim gibi evde hazırlarsanız hem bütçeye faydası olur , hemde beğeni toplamış olursunuz.
Eğer sünnet koltuğunu da kendiniz süslemeyi düşünüyorsanız benim süslediklerime fikir olması için buradan bakabilirsiniz.
Düğünü olanlara şimdiden kolay gelsin diyorum :)



24 yorum:

  1. bilgileriniz için çok teşekkürler. insan böyle durumlarda bir tecrübeliden destek arıyor... peki tahminen bütün bu masraflar ne kadar tutar... eksiksiz

    YanıtlaSil
  2. dilek hanım bizim masraflarımız 5.000 Tl'yi buldu ama kiralanan mekanın ücreti fiyat aralığını çok etkiliyor , düğün salonu kiralamayı saymazsak tüm masraflar 3.000 TL civarındaydı
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. 7 haziran 2013'e düğün için gün aldık.şimdiden stres olmaya başladım.siz atlatmışsınız darısı benim başıma inşallah.ayrıca verdiğiniz bilgiler için çok teşekkkür ederim.hoşçakalın:)

    YanıtlaSil
  4. şimdiden tebrik ederim oğlunuzu :)
    evet başlarda stres oluyor ister istemez ama düğün merasimi başlayınca mutluluk da geliyor peşinden
    güzel heyecanlar bunlar
    umarım oğlunuzunda eğlenebilmesi ve düğünden zevk alabilmesi için operasyonu 7 haziran'dan önce yaptırırsınız :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba tülay hanım nasılsınız.benim sünnet hazırlıkları şimdiden başladı.geçen ay daha ucuz olduğunu düşündüğüm için çocukların sünnet kıyafetlerini eminönünden aldım.kış sezonunda almak daha mantıklıydı satıcıda sağolsun iyi bir indirim yaptı.kına malzemelerinide aynı handa bulunan bir mağazadan yaptım.herkese eminönünü tavsiye ederim.fiyatlar gerçekten çok ucuz.şimdilik hoşçakalın

      Sil
    2. teşekkürler nevin hanım iyiyim
      sizede iyilikler ve kolaylıklar dilerim
      bizde pendik'ten almıştık
      pendikde oldukça hesaplı
      eminönünün kalabalığından korktuk biraz heralde:))
      birazda uzak bize:(
      siz şanslıymışsınız ne güzel
      sevgiler

      Sil
  5. ÇOK GÜZEL ŞEYLER BUNLAR BENDE FİKİR ALMIŞ OLDUM TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  6. Tamam herşey çok gzlde özür dilerim hep kafamı kurcalamıştır..sebebi her ne olursa olsun kendinize ait olmayan bir bedene dokunmak bana hiç etik gelmiyor..çok çok yanlış buluyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özür dilemenize hiç gerek yok :)
      her sorunuzu seve seve yanıtlarım ama ''kendime ait olmayan beden'' sözü ile neyi kastettiğinizi anlayamadım :(
      sorunuzu biraz daha açık sorarsanız gerçekten mutlu olurum

      Sil
  7. öncelikle herkez kendi doğrularını yaşar bunu belirteyim "kendime ait olmayan beden" derken Mesela bnm oğlum olursa kendime ait olmayan bir bedene dokunmak bana aşırı ters geliyor..yani o Bnm bedenim değil ki çocuğumun bedeni..yani eğer oğlum Baba ben bunu istiyordum derse ben ne derim..eğer günün birinde kararım kesindir derse önce brz konuşur bu kararı üzerine brz muhabbet edip kararında samimi ve gerçekten bunu istiyorsa en iyi yeri bularak ona yardımcı olurum....hangi nedende bağlanırsa bağlansın sebep ne olursa olsun çocuğum içn bunun doğru olup olmiyacağından ben emin değilim..hem sonra sünnetsizliğin çaresi vardır yaşı kaç olursa olsun olur kurtulur ama sünnet olup aksini isterse işte bunun dönüşü yok..Aslında 18 yaş sınırı konulması gereken bir durum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk mesajınızda dile getirdiğiniz tepkiye şaşırmış , postumu defalarca kontrol edip neye takıldığınızı anlayamamıştım , beni aydınlatıp cevaplandırdığınız için öncelikle teşekkür ederim. ikinci mesajınızı özel bulduğum için yayınlamadım.
      tepkilerinize gelirsek ben bu konuya sizin baktığınız pencereden ziyade hep şu gözle baktım.Bana göre Allah insanları kusursuz yaratmıştır , defolu olduğumuzu düşünemem asla. işte ben hep bunu savunarak ateşli tartışmalar yaşadım çevremde ve hep bir kızımın olmasını arzuladım , dileğim kabul oldu ve bir prensese kavuştum çünkü biliyorumdum ki oğlum olduğunda eşim mutlaka sünnet yaptıracaktı , yukarıdaki resimdeki sünnet çocuğu benim yeğenimdir
      sünnet konusu çok derin bir çelişkiler yumağı , waris dirie'nin kadın sünneti hakkında yaşadıklarını konu aldığı iki kitabını bir solukta okudum , kendisi hala Unicef için çalışıyor ve Afrika'daki kadın sünnetini durdurabilmek için var gücüyle çalışıyor , Waris dirie yaptığı bir seminerde asya'da kadınların değil erkeklerin sünnet edildiğini söyleyince bir uğultu kopuyor , Dirie bunun sebebini sorduğunda öndeki kadınlardan biri ''yalan söylüyorsun hiç bir erkek kendine bunu yaptırmaz'' diyor , ne ironik değil mi ?
      üstelik dinimizdeki farzlara yeterince sahip çıkılmaz iken adı üstünde ''sünnet''in bu derece sahiplenilmesi ve yaptırmayanın afaroza uğraması da büyük bir çelişki bence
      sizin yaşadıklarınız yeterince dillendirilebilse keşke ama dediğiniz gibi toplum baskısı her zaman ağır basıyor
      size tüm yazdıklarınızda katılıyorum , kişi hak ve özgürlükleri bu denli savunulabilinseydi eğer bu ensest mağdurlarıda olmazdı :((
      sevgiler

      Sil
    2. mesajlarınızı okudum , sizi anladığımı bilin diye yazıyorum
      azınlık olmak haksız olmayı gerektirmiyor
      sevgilerimle

      Sil
  8. merhaba benim oğlum da 26 ocakta sünnet oldu..9 haziran da düğünümüz olacak inşallah..biz bir düğün salonu tuttuk, önce mevlüt sonra yemek ve daha sonra da düğün yapacağız.eskiden düğünler birkaç gün sürerdi..kına... eğlence.....mevlüt..şimdi hepsini aynı gün ve aynı mekanda yapmak daha mantıklı geliyor insanlara ..hem bütçe açısından hemde kınaya gelen düğüne gelmezdi eskiden şimdi böyle olmuyor..en azından bizim çevremizde böyle..allah hepimizin yardımcısı olsun..allah utandırmasın...

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar beni de bir telaş aldı,16 haziran'da ki sünnet düğünümüz için,hadi bakalım hayırlısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden kolay gelsin hamra hanım :)
      bloguma hoşgeldiniz :)

      Sil
  10. elinize sağlık çok güzel olmuş bende deneyeceğim ağustos ayında bende oğluma sünnet düğünü yapıcam allah kısmet ederse sizden sonra benide aldı bi telaş bende hazırlığa başlasam diyorum hayırlısıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sünnet sezonu açılıyor artık :)
      şimdiden kolay gelsin size
      sevgiler

      Sil
  11. bende cok heyecanliyim 29haziran oglumun sunnet kinasi 30haziranda sunnet mevludu var su ana kadar bu lisenin kina ve mevlut bolumundeki her sey tamam geriye davetiye bastirmak ve sunnet ettirmek kaldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden tebrikler annişş :)
      hemen hemen herşeyi tamamlamışsın
      dilerim güzel bir düğün olur
      sevgiler :)

      Sil
  12. araba şekerlerini nerede yaptırdınız acaba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında onlar kurabiye :)
      çok değişik şekerlemeleri ve kurabiyeleri dilerseniz pastanelerden bulabilirsiniz ama ben bu işi yapan blogları tercih ederim
      öyle harika şeyler yapıyorlarki insan yemeye kıyamıyor:))
      mesela http://www.defnekurabiye.com/
      sevgiler :)

      Sil
  13. Ben Şubat ayında düğün yapcam çokmu zor olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili fatma yorucu olamayacak desem inanmazsın heralde :)
      ama inan tatlı bir koşuşturmaca
      vakit varken elde yapılacakları tamamlamanı ve operasyonu erken yaptırmanı tavsiye edebilirim
      kolaylıklar diliyorum :)

      Sil
  14. Sünnet ini üç yaşın da yaptirdim sadece düğün olcak kışın sünnet düğünü yapan varsa onların yardımını ve sizin görüşlerinizi istiyorum teşekkürler ilginiz için

    YanıtlaSil

her yorumu tek tek cevaplamaya çalışacağım , çünkü benim için çok önemliler , sevgiler